Skip to main content

Projecten

Benieuwd naar projecten en klanten van Stempl? Lees over de uitdagingen waarbij we opdrachtgevers hielpen en hoe zij de samenwerking hebben ervaren.

Voor wie

Stempl helpt bestuurders en HR-managers die weten dat investeren in medewerkers noodzakelijk is voor hun ambities. Zij werken vaak in de zorg, techniek of het onderwijs, in een organisatie of voor een samenwerkingsverband. Met veel opdrachtgevers werkt Stempl terugkerend samen.

Bekijk opdrachtgevers en projecten

Arbeidsmarktaanpak voor Fluvium

Hoe kunnen we onze arbeidsmarktaanpak structureler organiseren? Met deze vraag ging Stempl aan de slag voor Fluvium. De aanpak bestond uit twee delen: een onderzoek onder medewerkers met als resultaat een plan voor zichtbaarheid en sterk werkgeverschap en een strategisch recruitmentadvies voor de personeelsbehoefte op langere termijn. Ook ondersteunde Stempl met presentaties voor de raad van toezicht, medezeggenschapsraad en directie.

  • Primair onderwijs
  • 350 medewerkers
  • Gelderland

Over de samenwerking met Marieke zijn wij enorm positief. Ze blijft doorvragen tot ze de kern te pakken heeft. Met haar expertise heeft ze ons heel goed kunnen sturen én steunen. Niet alleen heeft ze ons geadviseerd hoe we onze vraag het beste konden aanpakken, ook het uitvoeren van het onderzoek heeft ze ons uit handen genomen. Als onafhankelijke partij kon ze goed de gesprekken met onze medewerkers voeren: ze blijft altijd neutraal. Dat is heel waardevol voor ons, want zo krijg je de informatie boven tafel die van belang is. En dat allemaal op een persoonlijke manier: altijd denkend aan wat het precies betekent voor de mensen.”

Ineke van Beuzekom, Fluvium

Communicatie arbeidsmarkt voor Zorg voor de Achterhoek

Zorgorganisaties in de Achterhoek willen gezamenlijk mensen aantrekken die werk willen maken van zorgen voor ouderen of verstandelijk gehandicapten. Stempl hielp hen hierbij door oriënteren op de zorg makkelijker te maken voor inwoners uit de regio, door het aanbod van 13 organisaties in kaart te brengen, de website opnieuw in te richten en te zorgen voor interviews, foto’s en video’s waarmee beroepen in de zorg beter in beeld kwamen.

  • Regionale arbeidsmarktaanpak
  • Zorg
  • Achterhoek

Marieke is heel prettig om mee samen te werken. Aan de ene kant sterk in analyse en het aanbrengen van structuur en aan de andere kant snel en accuraat in de uitvoering. Ze is heel betrokken en heeft goede ideeën voor doorontwikkeling en invulling. Voor rollen als coördinator, trekker of projectleider beveel ik haar dan ook van harte aan.”

Mariska Holwerda, Zorg voor de Achterhoek

Aanpak werving leraren voor De Onderwijsspecialisten

Stempl hielp De Onderwijsspecialisten met hun aanpak voor de werving van leraren. Dit bestond uit onderzoek, een plan voor arbeidsmarktcommunicatie, inrichten van Werken bij-pagina’s voor scholen en het realiseren van content, zoals video. In plaats van de organisatie centraal te stellen, zetten we de behoeften van potentiële kandidaten voorop. Al tijdens het project werden de positieve resultaten zichtbaar.

  • Primair Onderwijs
  • 1600 medewerkers
  • Arnhem, Gelderland

Marieke bracht ons focus. Ze leidde ons door het hele proces en vroeg daarbij steeds heel open feedback. Marieke is erg betrokken en heeft goede ideeën. Naast het afleveren van een gedegen advies, wil ze een organisatie echt helpen verder professionaliseren. Van onderzoek tot aanbeveling én nog een stapje verder met praktische tips. Daarnaast creëert ze een sfeer waarin mensen alles durven zeggen. Zo weet ze altijd het antwoord achter het antwoord te vinden.”

Marieke Koeslag, De Onderwijsspecialisten

VERANDERSTRATEGIE VOOR NEUROCARE

Voor neuroCare Nederland verzorgde Stempl strategisch advies voor internal branding en verandercommunicatie. NeuroCare is de afgelopen jaren sterk gegroeid en nam verschillende vestigingen over. De directeur vroeg Stempl om hulp, omdat uit intern onderzoek bleek dat twee later aangesloten vestigingen onvoldoende waren aangesloten op de koers en het merk. Met het advies van Stempl kon de organisatie aan de slag met de uitvoering van het plan.

  • Geestelijke gezondheidszorg
  • medewerkers
  • Nijmegen, Gelderland

“Marieke heeft een neus voor hoe teamprocessen, psychologische processen en groepsdynamiek in organisaties werken. Ze keek op een prettige manier met ons mee vanuit haar ervaring. Ze werkt transparant en gestructureerd en in contact is ze heel authentiek en toegankelijk. We kregen het gevoel dat we als organisatie onze eigen koers konden uitzetten, maar dan met haar begeleiding. Die coachende manier van het ondersteunen van onze HR-adviseur vonden wij erg fijn. Als we denken ‘Hoe zit het ook alweer?’, dan kunnen we Marieke altijd om hulp vragen. Als er weer zoiets gaat spelen, gaan we haar er zeker bij betrekken.”

Rosalinde van Ruth, neuroCare

Employer brand voor Modderkolk

Stempl stelde voor installatiebedrijf Modderkolk een aansprekende propositie en branding op voor het aantrekken van de juiste mensen. Ook maakte Stempl profielen waarmee Modderkolk technici gericht kan werven en talent in de organisatie kan herkennen. Modderkolk Projects and Maintenance staat bekend om zijn innovatieve manier van organiseren, met zelfsturende en resultaatverantwoordelijke teams. Medewerkers die passen bij de cultuur zijn cruciaal om de hoge ambities te realiseren, maar lastig te vinden. Met het praktische handboek dat Stempl opstelde, kan Modderkolk nu zelf technisch personeel werven dat past bij hun bedrijfscultuur.

  • Industriële elektrotechniek
  • 220 medewerkers
  • Wijchen, Gelderland

Ik werk het liefst met professionele mensen en daar is Marieke er zeker één van. Ze heeft veel vakkennis en ervaring op het gebied van personeelsmanagement. Daardoor voelde ze naadloos aan wat wij nodig hadden. Ze legde de vinger precies op de zere plek, kwam met een passende oplossing om de juiste mensen aan te trekken en we zijn heel tevreden met het eindresultaat. Daarom kreeg ze van ons ook meteen een vervolgopdracht.

Simon de Luij, Modderkolk

Employer branding-advies voor Freo

Stempl verzorgde een adviessessie op maat voor financiële dienstverlener Freo om hun employer branding strategie aan te scherpen. Het team van HR- en communicatiemedewerkers kreeg tijdens de bijeenkomst tips en adviezen over hoe ze samenhang kunnen aanbrengen in hun strategie, hoe ze die strategie in kunnen vullen en wat hun vervolgstappen kunnen zijn. Op basis van de adviessessie kon Freo zelf aan de slag met hun aangescherpte strategie.

  • Financiële dienstverlening
  • Medewerkers
  • Eindhoven

“Marieke heeft ons met veel enthousiasme voorzien van advies, tips en ideeën. Het was fijn om met haar te werken. Haar creatieve brein ging meteen aan het werk en ze dacht met ons mee om een rode draad te vinden in ons plan. Marieke luistert goed en is oprecht geïnteresseerd. Je merkt meteen dat ze veel expertise heeft en dat ze zich echt verdiept in wie ze voor zich heeft. Het hele team hield een goed gevoel over aan de sessie en we konden zelf weer verder met de uitvoering.”

Lonneke van Luxemburg, Freo