Categorie 1Uncategorized

BEWIJSKRACHT DOOR MEDEWERKERS

By januari 17, 2020 maart 12th, 2021 No Comments

Je merk leeft pas als medewerkers het leven. Als je in contact ervaart wat de organisatie belooft. Elk merk wordt sterker als je waarmaakt wat je aanbiedt. Maar voor je werkgeversmerk is het essentieel om aandacht te hebben voor de bewijskracht via medewerkers.

Waarom? Omdat medewerkers verschillende rollen spelen. Voor jou als werkgever zijn medewerkers zowel doelgroep, als deelhebber, als ambassadeur van de organisatie. Doelgroep omdat jij ze graag wil behouden, deelhebber omdat ze bijdragen als ‘lid’ van jouw organisatie en ambassadeur omdat ze op een feestje vertellen hoe het is om bij jou te werken.

Het vertrouwen van medewerkers in jou als werkgever neemt af als zij in de praktijk niet herkennen wat je hen belooft. Dit heeft direct schadelijke gevolgen voor jouw organisatie. De betrokkenheid en prestaties van medewerkers worden minder en de rol van ambassadeur wordt in het ergste geval negatief ingevuld.

Gelukkig kun je dit voorkomen. De ingrediënten daarvoor heb je al in huis. Niemand kan jou namelijk beter vertellen wat er nodig is dan jouw medewerkers. Maak daar gebruik van. Het levert je waardevolle informatie op om jouw positie als werkgever te versterken.