Categorie 1Uncategorized

EMPLOYER BRAND ONDERZOEK

By januari 17, 2020 maart 12th, 2021 No Comments

Wie wil beginnen met employer branding voor het werven en behouden van medewerkers, start volgens het boekje met een ‘employer value proposition (EVP)’. Maar ook als je al een tijdje op weg bent, kun je een hoop winst behalen door de werkgeversbelofte nog eens goed onder de loep te nemen.

De organisaties die ik spreek over employer branding zijn vaak al een tijd aan de slag met hun zichtbaarheid op de arbeidsmarkt. De vacatureteksten zijn al opgefrist, er zijn filmpjes met medewerkers in de hoofdrol en op de website kunnen kandidaten lezen wat de organisatie te bieden heeft. Toch krijgen veel bedrijven op enig moment behoefte aan meer focus in hun profilering of aan een vervolgaanpak die gericht is op meer resultaat.

Dit is vaak het moment waarop mijn ondersteuning start. Samen bespreken we wie jouw ideale medewerkers zijn. We onderzoeken wat zij echt belangrijk vinden en wat hen aanspreekt. Ook brengen we in kaart wat de organisatie kenmerkt en aantrekkelijk maakt. En vervolgens vergelijken we de organisatie eens gestructureerd met andere werkgevers die in dezelfde vijver vissen. Wat maakt jouw organisatie uniek voor de mensen die jij zoekt en waar merk je dat aan? Dit biedt meestal verrassende inzichten die heel bruikbaar zijn voor aanscherping en meer impact.

Want hoewel zo’n onderzoek volgens de aanbevolen route plaatsvindt vóórdat je je bezig gaat houden met zichtbaarheid op de arbeidsmarkt, kan dit je net zo veel opleveren als je al even bezig bent. En dat betekent niet dat je daarna je hele werkwijze om moet gooien. Ik help bedrijven met focus aanbrengen in de basis die er al is. Met gericht advies, praktische tips en door jou gewenste ondersteuning. Zodat jij de medewerkers die echt bij jouw organisatie passen, vindt én behoudt.