Medewerkers verbinden?

Om je ambities te realiseren heb je goede mensen nodig. Maar wie past er bij jouw organisatie? Hoe trek je deze mensen aan? En hoe zorg je dat ze blijven?

Dit doet Stempl voor jou

Stempl maakt van jouw organisatie een aantrekkelijke plek om te werken. Wij helpen je een goed imago opbouwen en uitdragen, voor én door je medewerkers. We ondersteunen je bij het waarmaken van je beloftes op alle momenten die van belang zijn. Zodat de juiste mensen graag bij jou komen werken én blijven werken. Want alleen als je die goede medewerkers écht aan je weet te binden, kun jij je doelen waarmaken.

Stempl helpt je hierbij door middel van employer en internal branding, wervingsstrategie en aantrekkelijk werkgeverschap. Weten hoe Stempl eerder al klanten hielp?

Bekijk de cases

Aanpak werving leraren voor De Onderwijsspecialisten

Stempl hielp De Onderwijsspecialisten met hun aanpak voor de werving van leraren. We deden onderzoek en maakten een plan voor arbeidsmarktcommunicatie met de juiste focus. In plaats van de organisatie centraal te stellen, zetten we de behoeften van potentiele kandidaten voorop. Elke school kreeg een eigen Werken bij-pagina waar kandidaten precies konden vinden wat zij wilden weten. En voor sommige scholen werd een aanvullende video gemaakt. De uitvoering nam Stempl ook deels voor haar rekening. Al tijdens het project werden de positieve resultaten zichtbaar.

  • Primair Onderwijs
  • 1600 medewerkers
  • Arnhem, Gelderland

Marieke bracht ons focus. Ze leidde ons door het hele proces en vroeg daarbij steeds heel open feedback. Marieke is erg betrokken en heeft goede ideeën. Naast het afleveren van een gedegen advies, wil ze een organisatie echt helpen verder professionaliseren. Van onderzoek tot aanbeveling én nog een stapje verder met praktische tips. Daarnaast creëert ze een sfeer waarin mensen alles durven zeggen. Zo weet ze altijd het antwoord achter het antwoord te vinden.”

Marieke Koeslag, De Onderwijsspecialisten

Employer brand voor Modderkolk

Stempl stelde voor installatiebedrijf Modderkolk een aansprekende propositie en branding op voor het aantrekken van de juiste mensen. Ook maakte Stempl profielen waarmee Modderkolk technici gericht kan werven en talent in de organisatie kan herkennen. Modderkolk Projects and Maintenance staat bekend om zijn innovatieve manier van organiseren, met zelfsturende en resultaatverantwoordelijke teams. Medewerkers die passen bij de cultuur zijn cruciaal om de hoge ambities te realiseren, maar lastig te vinden. Met het praktische handboek dat Stempl opstelde, kan Modderkolk nu zelf technisch personeel werven dat past bij hun bedrijfscultuur.

  • Industriële elektrotechniek
  • 220 medewerkers
  • Wijchen, Gelderland

Ik werk het liefst met professionele mensen en daar is Marieke er zeker één van. Ze heeft veel vakkennis en ervaring op het gebied van personeelsmanagement. Daardoor voelde ze naadloos aan wat wij nodig hadden. Ze legde de vinger precies op de zere plek, kwam met een passende oplossing om de juiste mensen aan te trekken en we zijn heel tevreden met het eindresultaat. Daarom kreeg ze van ons ook meteen een vervolgopdracht.

Simon de Luij, Modderkolk

Employer branding-advies voor Freo

Stempl verzorgde een adviessessie op maat voor financiële dienstverlener Freo om hun employer branding strategie aan te scherpen. Het team van HR- en communicatiemedewerkers kreeg tijdens de bijeenkomst tips en adviezen over hoe ze samenhang kunnen aanbrengen in hun strategie, hoe ze die strategie in kunnen vullen en wat hun vervolgstappen kunnen zijn. Op basis van de adviessessie kon Freo zelf aan de slag met hun aangescherpte strategie.

  • Financiële dienstverlening
  • Medewerkers
  • Eindhoven

“Marieke heeft ons met veel enthousiasme voorzien van advies, tips en ideeën. Het was fijn om met haar te werken. Haar creatieve brein ging meteen aan het werk en ze dacht met ons mee om een rode draad te vinden in ons plan. Marieke luistert goed en is oprecht geïnteresseerd. Je merkt meteen dat ze veel expertise heeft en dat ze zich echt verdiept in wie ze voor zich heeft. Het hele team hield een goed gevoel over aan de sessie en we konden zelf weer verder met de uitvoering.”

Lonneke van Luxemburg, Freo